Ibis Hotel

Ibis Hotel

781
0
Sdílejte

„Olomouc mě okouzlila“

Krásná pro turisty i pro život, ale s nevyužitým potenciálem. Tak mluví o Olomouci Philipp Meister, generální manažer hotelu Ibis Olomouc Centre. Rakušan, který pracoval v několika zemích Evropy, by chtěl do Olomouce přilákat více lidí. Mrzí jej, že město zná ve světě jen málokdo.

Philipp Meister vyrůstal v malém rakouském městečku a odjakživa měl blízko ke gastronomii i turismu. „Jako malý jsem byl pořád v restauraci, rodiče totiž jednu provozovali. V tom, co budu dělat, jsem měl tedy jasno,“ vzpomíná na dobu, která předcházela jeho studiu na hotelové škole. I když mu rodiče jeho plán rozmlouvali, nedal se. „Po škole jsem začal pracovat v Rakousku, poté v Německu a také v Portugalsku, kde žil můj otec asi deset let a i já tam strávil kus života,“ říká Meister, jehož osud ale přeci jen zavál zpátky do středu Evropy. To když potkal svoji budoucí manželku. „Je ze Slovenska, takže jsem se naučil slovensky, abych rozuměl nejen jí, ale i celé rodině,“ vysvětluje.

Nějakou dobu pak s manželkou žil v Bratislavě, zatímco pracoval v Rakousku jen pár kilometrů za hranicemi. „Pak ale přišel moment, kdy jsme začali hledat něco nového, jiný směr. Dostal jsem nabídku z Prahy a šel do toho,“ popisuje začátky svého působení v Čechách.

OLOMOUC SI ZAMILOVAL

O pár měsíců později přišlo i osudové setkání s hanáckou metropolí. V květnu 2012 se s manželkou cestou z Ostravy rozhodli ze zvědavosti zastavit v Olomouci. „Žena slyšela, jak je Olomouc krásné město, já ale nevěděl, co čekat.  Stačily jen tři hodiny v centru a už jsme si říkali, že si dovedeme Olomouc představit jako místo pro život,“ říká Meister. V tu chvíli ještě nevěděl, že o necelý rok později se do Olomouce skutečně přestěhuje…

V březnu 2013 totiž přijal nabídku vést v Olomouci hotel mezinárodního řetězce Ibis. Mohl tak naplno využít zkušenosti, které ve světě získal. „První manažer hotelu byl Francouz, který mluvil česky. Druhým je Rakušan, který mluví slovensky. To je docela vtipné,“ říká Meister. Už s vážností ale dodává, že když přišel do Olomouce, jeho známí ani nevěděli, kde to je. „Všichni měli zájem přijet se podívat, ale Olomouc neznali.  Cizinci u nás většinou znají jen Prahu, pak možná Krumlov nebo Plzeň a Budějovice. To je všechno. Po návštěvě Olomouce ale zůstanou v úžasu. Je krásná, máme tu všechno a město je dost velké, přitom ale vlastně malé. Já vyrůstal v městečku, které mělo 15 tisíc obyvatel, a mám pocit, že Olomouc není o moc větší. Což je fajn,“ praví spokojeně Meister.

NEGATIVA? MÁLO TURISTŮ

Přesto najde i pár negativ. „Je zde velká konkurence hotelů a pro byznys je to těžké. Není to jako v Praze, kde stačí, obrazně řečeno, otevřít dveře a lidé vám do hotelu přijdou,“ vysvětluje Meister rozdíl mezi stotisícovou Olomoucí a desetkrát větší Prahou.

Mrzí jej hlavně to, že Olomouc nedokáže naplno využít svůj potenciál. „Nikdo ve světě neví, jak je Olomouc krásná, vždyť třeba cizinců sem jezdí strašně málo, přitom jsme se několikrát umístili na předních příčkách v průvodci Lonely Planet. Na magistrátu je hodně lidí, kteří se spolu s hoteliéry opravdu snaží dostat k nám turisty. Pak to ale ztroskotá na tom, že některé služby ve městě nejsou na úrovni,“ říká Meister.

Turista to má podle něj v Olomouci těžké. „Příkladem je infocentrum, kam když přijdete jako zahraniční turista, nedočkáte se pořádné odpovědi. To je k pláči. Chtěl jsem tu situaci pomoci zlepšit, ale nedostal jsem odpověď ani z infocentra, ani od tehdejšího náměstka,“ mrzí Meistera. O to víc, že za turisticky přitažlivou lokalitu považuje nejen samotné centrum Olomouce, ale i další města v regionu. „Vždyť třeba v Kroměříži jsou krásné zahrady zapsané v seznamu Unesco. Zeptejte se ale ve Vídni, jestli ví, kde je Olomouc? Přitom je to dvě hodiny cesty,“ říká s povzdechem Meister.

I to je jeden z důvodů, proč se v Ibis hotelu zaměřují hlavně na firemní klientelu. „Snažíme se k nám lákat firmy z okolních měst, ať už je to Uničov, Prostějov nebo Přerov. Máme jim co nabídnout, k dispozici jsou tři konferenční salónky i komfortní ubytování,“ vysvětluje manažer hotelu.

Personál je podle manažera hotelu kvalitně připravený i na zahraniční hosty. „I těch k nám jezdí velká spousta z různých zemí. Proto po lidech, kteří v hotelu pracují, požaduji dobré jazykové znalosti. Najít takové lidi ale nebylo jednoduché, v Česku je se znalostí jazyků problém. Nevím, čím to je, že mladí lidé neumí jazyky,“ diví se Meister.

RESTAURACE PRO ZVÍDAVÉ

Paradoxní je i situace v hotelové restauraci Oliva. Zatímco jinde se místní lidé bojí hotelovou restauraci navštívit, v Olivě je tomu právě naopak. „U nás tvoří 95 procent hostů v restauraci lidé z Olomouce, kteří u nás nejsou ubytovaní. Snažíme se dělat věci jinak, vše je z čerstvých, dobrých surovin. Hlavně ale děláme středomořskou kuchyni opravdu autenticky,“ ujišťuje Meister.

Základ jídelního lístku tak v hotelové restauraci tvoří italská kuchyně, doplněná o francouzská a španělská jídla. Zárukou kvality je v Olivě, jejíž koncept mimochodem osobně připravoval Emanuel Ridi, i angažmá šéfkuchaře Václava Kříže. Ten v minulosti působil v luxusních Londýnských restauracích. „Držíme se konceptu středomořské kuchyně, ale stále chceme nabízet něco nového. Takže u nás ochutnáte i něco málo třeba z marocké kuchyně,“ říká šéfkuchař Oliva restaurant Václav Kříž.

Ten vsází i na vzhled jídla. „Jako u každého je pro mě zásadní, aby jídlo skvěle chutnalo. Stejně důležité ale je, aby byla perfektní i prezentace. Je to stejné, jako když si koupíte škodovku nebo mercedes, ale po městě jedete s oběma padesátkou. Proč si tedy lidé kupují mercedes?“ ptá se Kříž. Podle něj se totiž i skvěle chutnající jídlo dá snadno pohřbít, pokud jej někdo na talíř naservíruje špatně.

Jak doplňuje manažer hotelu, pro lidi, kteří se v hotelu zastaví, je důležitá i možnost pohodlně u restaurace zaparkovat. „Hlavně ale používáme jen kvalitní suroviny a tím pádem u nás lidé nedostanou menu za 85 korun. Kvalita je ale pro nás zásadní,“ vysvětluje Meister. 

SPOKOJENÝ HOST JE NADE VŠE

O tom, že olomouckou pobočku mezinárodního řetězce hotelů Ibis vede energický Rakušan dobře, svědčí nejlépe spokojenost lidí, kteří služby hotelu vyzkoušeli. „Jsme na prvním místě v hodnocení spokojenosti hostů v našem hotelovém řetězci v celé Střední Evropě. U nás se dotazník automaticky rozesílá všem ubytovaným hostům, není to tak, že bychom si vybírali, kdo nás bude hodnotit. O to víc mě těší, že se u nás lidem líbí,“ přiznává Meister.

Hlavní důvody úspěchu přitom vidí v lidech, kteří v hotelu pracují. „Vybavení hotelů je vesměs všude stejné, jeden má matraci měkčí, druhý tvrdší, ale rozdíly jsou malé.  Máme krásný a skvěle vybavený hotel, to nejdůležitější jsou ale služby a celý servis, který hostům nabízíme. Naše bohatství jsou právě naši zaměstnanci, “ říká.

I když je Ibis Olomouc Centre zařazený v kategorii tříhvězdičkových hotelů, nabízí ubytování, které vyhoví i nejnáročnější klientele. „Nejvyšší kategorie je u nás srovnatelná s nabídkou kteréhokoliv čtyřhvězdičkového hotelu v Olomouci,“ podotýká Meister.

A těší ho i fakt, že v hotelu se mnozí ubytují i bez předchozí rezervace. „Divil byste se, kolik lidí dnes stále přijíždí bez rezervace. Zkrátka jedou naslepo a doufají, že narazí na kvalitní hotel. V tom je naše obrovská výhoda, když hned na příjezdu do města vidí člověk mezinárodně úspěšnou značku. Červený nápis Ibis hotel svítí do tmy a hosté v tu značku mají důvěru. Vždyť máme po světě víc než tisíc hotelů, lidé ví, že u nás je kvalita zaručená,“ dodává Meister.

Profil:

PHILIPP MEISTER

(36 let) Pochází z Rakouska, se slovenskou manželkou má dvě dcery. Od 14 let, kdy začal studovat hotelovou školu, se pohybuje v turismu. Sám o sobě říká, že je trochu exotický typ – je z Rakouska, pracuje v Česku pro francouzskou firmu a mluví slovensky.  Jeho otec žil v Portugalsku a nyní ve Španělsku, jedna sestra žije ve Francii a pracuje ve Švýcarsku, druhá bydlí na Novém Zélandu.

Sdílejte
Předchozí článekPrávo & Úsměv
Další článek152 sec